Vacanta de 5 zile in Lisabona: articol detaliat, pareri si impresii

Lisabona era in sufletul meu de ceva vreme. Imi doream mult sa ajung aici si ma imaginam in toate acele locuri colorate si minunate de fiecare data cand vedeam poze pe Instagram. Sa fiu sincera, planuiam sa ne facem o vacanta aici vara, insa in martie am vazut ca sunt oferte la biletele de avion pentru luna aprilie si cum este si ziua sotului meu tot in aceasta luna am decis sa schimbam planul.

Cum este Lisabona in aprilie?

• In primul rand libera. Cu un numar redus de turisti, mult mai agreabila din punctul asta de vedere in comparatie cu luniile de sezon (iulie, august, septembrie).
  • Vremea este putin riscanta. Cu o saptamana inainte sa ajungem noi a plouat mult si des, astfel ca am fost extrem de norocosi sa avem parte de doar cativa stropi, iar in rest soare din plin. Temperatura era perfecta la amiaza, in jur de 18-20 de grade. Spre seara in schimb se simtea ca este aprilie, vantul incepea sa bata mai tare si se lasa frigul spre noapte.
  • Un dezavantaj in a calatorii in luna aprilie este ca se intuneca mai devreme, insa nu este o problema mare daca iti organizezi bine timpul.

Vacanta noastra a fost de cinci zile (09-13 aprilie) si am avut avantajul ca am avut aceste zile complete. Adica avionul de dus l-am avut de dimineata, iar cel de intors noaptea.

Cat au costat biletele de avion?

Compania de la care am luat bilete a fost Blue Air. Biletul meu a costat 900 lei cu bagaj de cala, iar al sotului 600 de lei fara bagaj de cala. In preturile biletelor am platit si taxa pentru alegerea locurilor din avion.

Lisabona are un singur aeroport si este aflat chiar in oras, iar de acolo ai acces la metrou si la toate mijloacele de transport, cu usurinta. Daca sunteti pasionati de view-urile din avion, va recomand sa va luati biletul pe partea dreapta in zborul catre Lisabona. Noi am stat pe partea stanga si am aflat dupa aceea ca de pe partea dreapta poti vedea faimosul pod 25 aprilie si statuia lui Iisus intr-o priveliste fantastica.

Cum ne-am organizat zilele?

Inainte de a incepe, vreau sa va spun ca totul tine de organizare. Adica trebuie sa ai un plan bine pus la punct, de acasa. Trebuie sa stii ce locuri vrei sa vezi, cum sa le imparti pe zile astfel incat sa vezi cat mai multe din ele si cum sa eficientizezi timpul. De asemenea trebuie sa te interesezi de vreme, obiceiuri, sa alegi ce haine iei la tine (aici recomand sa iti pregatesti tinutele de acasa, pe zile si in functie de locurile pe care urmeaza sa le vizitezi, plus inca cateva de rezerva, in caz ca se schimba vremea sau unele se pateaza/rup etc.).

Ziua 1

In prima zi am vrut sa luam orasul la pas, sa il cunoastem si sa interactionam cu el.

Prima destinatie a fost faimoasa strada roz – Pink Street ( Rua Nova do Carvalho), pentru care m-am imbracat tot in roz. 🙂

Am ajuns dimineata la aceasta locatie, astfel ca nu era aglomerata si am reusit sa facem cateva poze fara sa ne deranjeze cineva. La scurt timp dupa aceea au inceput sa apara tot mai multi turisti, iar colac peste pupaza ne-a intampinat si o ploaie scurta. Din fericire ploaia s-a dus repede, soarele a aparut din nou pe cer iar noi am putut sa ne indreptam spre urmatoarele puncte turistice: Arco da Rua Augusta, Cais das Colunas, catedrala  Santa Maria Maior (Se), Cartierul Alfama si terasa panoramica Miradouro de Santa Luiza.

-stanga Pink Street; dreapta: Praca do Comercio si Arco da Rua Augusta-

-Cais das Colunas-

-Catedrala Se-

-Cartierul Alfama-

-Miradouro de Santa Luiza-

In drumul nostru am vizitat cateva magazine de conserve, foarte populare la ei. Am achizitionat si noi cateva pentru acasa. Au fost foarte bune, va recomand sa le incercati daca ajungeti in Lisabona. De asemenea poate fi o idee buna de cadou pentru cei de acasa, in special ca ambalajul este foarte atractiv.

Dupa amiaza, deja infometati, am hotarat sa mergem in faimoasa piata Time Out, renumita pentru restaurantele de tip fast food, unde am mancat niste burgeri cu cartofi, masa care a costat 26 euro pentru doua persoane. Mi-am dat seama dupa ce am mancat ca ne-a fost atat de foame incat am uitat sa scot telefonul pentru a le face poza burgerilor :)) Dar au fost deliciosi. 🙂

In aceasta piata gasesti si fructe de mare, fripturi, supe crema, bauturi alcolice si cateva deserturi. Au si vegan.

Ca sa ajungeti la piata Time Out statia de metrou  este Cais do Sodre.

Spre seara am fost la hotel sa ne schimbam pentru ca deja se lasase frigul si am iesit din nou in oras sa luam cina. Lisabona este faimoasa  pentru restaurantele cu specific pescaresc, astfel ca am plecat hotarati sa mancam peste. Am ales ca destinatie cartierul Belem, care era liber la acele ore.

Platourile, dupa cum se poate vedea si in pozele de mai jos, sunt incarcate. Pestele este servit cu legume si cartofi, ceea ce face ca portiile sa fie consistente.

Am incercat si  renumitul lor lichior, numit ginja, care este de fapt asemanator cu visinata noastra. Nu trebuie sa mergeti special la restaurant pentru a servi aceasta bautura, veti vedea ca sunt afise peste tot, unde se serveste pe loc.

Ziua 2

A doua zi a fost pentru mine ziua asteptata cel mai mult, pentru ca au fost planificate locurile pe care imi doream cel mai tare sa le vad, si anume Cascais, Cabo da Roca punctul cel mai vestic al Europei si Praia da Ursa, o plaja salbatica cu un peisaj de vis.

Le vom lua pe rand.

Cascais

Este un oras aflat pe malul Atlanticului, in suburbia Lisabonei, cu un potential turistic foarte mare si pe care nu ai cum sa il ratezi daca ajungi in Lisabona.

Cat dureaza calatoria cu trenul din Liosabona pana Cascais?

Distanta dintre Lisabona si Cascais nu este mare. Se ajunge cu trenul din Lisabona, iar calatoria dureaza in jur de 30-40 de minute. Pretul biletului dus-intors este de aproximativ 5 euro.

De unde poti lua trenul spre Cascais ?

Sunt disponibile trei statii in Lisabona: Santa Apolonia, Cais do Sodre si Entrecampos.

Pentru ca imi era dor, prima data am vrut sa vad o plaja (oricare), sa simt nisipul pe talpi si sa ma bucur de apa oceanului. Aflata aproape de statia de tren, am ajuns la Plaja Rainha. Am fost suprinsi sa descoperim o plaja mica, dar frumoasa si libera, ceea ce ne-a confirmat inca o data avantajul de a calatori in extrasezon.

-Plaja Rainha, Cascais-

Pe urma am vizitat la pas Cascais Marina, Santa Maria Lighthouse, Museu Condes de Castro Guimaraes (doar in trecere),  Casa das Historias Paula Rego si bineinteles, Boca do Inferno (Gura Infernului) faimoasa pentru valurile inalte care se sparg puternic si zgomotos de stanci.

Cascais, desi este un oras mic, este foarte frumos si se merita din plin sa mergi intr-o excursie de o zi din Lisabona pana aici. Daca ai timp poti sta si mai mult de o zi. In comparatie cu Lisabona, care are forfota si agitatia unei capitale, aici iti poti gasi linistea de care ai nevoie bucurandu-te de plaje, restaurante si obiective turistice fara aglomeratie, exceptie facand lunile de sezon (iunie, iulie, august, septembrie).

-Cascais-

-Santa Maria Lighthouse-

-Stanga: Museu Condes de Castro Guimaraes; dreapta: Casa das Historias Paula Rego-

-Boca do Inferno-

Cabo da Roca – cel mai vestic punct al continentului european

Pentru ca in aceasta zi trebuia sa ajungem si la Cabo da Roca, ne-am intors la gara pentru a manca ceva rapid si am ales Mc. Donald tocmai din motivul ca macarea se serveste pe loc. Am fost surprinsa sa descopar ca au McVeggie si de atunci imi doresc sa il aduca si la noi, pentru ca a fost delicios. La plecare am comandat repede si o inghetata, pe care am mancat-o in drum spre statia de autobuz.

Cum ajungi la Cabo da Roca?

Intai trebuie sa iei trenul din Lisabona spre Cascais sau Sintra  (distanta este relativ aceeasi), iar apoi autobuzul. Din acest motiv este bine sa combini vizita in Cascais sau Sintra cu vizita la Cabo da Roca.

Noi am ales sa combinam Cascais si Cabo da Roca pentru ca in Sintra sunt multe castele de vizitat si ar fi fost mai greu sa ajungem si la Cabo sa Roca in aceeasi zi.

Pret bilet autobuz din Cascais spre Cabo da Roca: aproximativ 4 Euro/pers

Cabo da Roca este punctul cel mai vestic al continentului european. Este locul unde uscatul intalneste oceanul si unde candva se credea ca aici se termina lumea. Este situat la o altitudine mare, astfel ca aici sus bate mereu vantul si uneori poate fi extrem de aspru, de aceea este bine sa ai la tine un hanorac sau o geaca de rezerva (chiar si vara).

Este un loc cu o priveliste minunata si cu multa incarcatura emotionala.

Praia da Ursa

As mai fi stat cateva ore, doar sa ma uit in zare sa vad cum ajung valurile oceanului Atlantic la mal si cum se sparg de stanci, insa cum timpul era limitat, a trebuit sa ne indreptam spre Praia da Ursa, pentru a ajunge inainte de apus.

Cum poti ajunge la Praia da Ursa?

Praia da Ursa este o plaja la care nu poti ajunge cu usurinta, asa cum sunt alte plaje din Portugalia.  Desi se afla la aproximativ un kilometru de Cabo da Roca, drumul pana acolo este dificil, se poate face doar la pas si dureaza in jur de 40-60 de minute, in functie de conditia fizica.

Atentie, drumul spre aceasta plaja se face din strada principala. De la Cabo da Roca se tine drumul asfaltat inca cateva sute de metrii, dupa care se face un drum la stanga neasfaltat. Se merge pe acest drum cateva minute si abia dupa aceea se ajunge la o poteca pe care se va incepe coborarea.

-Praia da Ursa se poate vedea de la Cabo da Roca, insa accesul spre plaja se face din strada si doar la pas-

-poteca anevoioasa care duce la Praia da Ursa-

Daca sus, la Cabo da Roca batea vantul rece, aici era foarte cald. Puteai face plaja in voie. Vantul nu deranja, valurile veneau spumoase la mal si se spargeau de stanci, iar nisipul era o combinatie intre fin si aspru, neatins de nimeni parca, asteptandu-ne pe noi sa facem primii pasi.

Plaja in sine este o combinatie intre salbatic si intim, insa toate atat de frumos conturate de natura incat, in acele momente, am crezut ca exista perfectiunea.

Cel mai trist moment a fost cand a trebuit sa parasim acest loc. Din acest motiv vrem sa revenim in Portugalia, pentru a ne putea bucura mai mult de plajele sale superbe.

Cina am luat-o tot in Cascais, la restaurantul indian Masala, unde mancarea a fost absolut delicioasa. Sosurile si lipiile cu ierburi ne-au ramas in mod special la suflet. Tot aici am descoprit orezul cu chimen si de atunci il fac si eu acasa, ba chiar am invatat-o si pe mama mea sa il faca.

Ziua 3

Ziua trei – am rezervat-o pentru castelele din Sintra: Pena Palace, Castelo dos Mouros si Quinta da Regaleira.

Cum ajungi in Sintra?

Pentru a ajunge din Lisabona in Sintra trebuie sa iei trenul, fie de la statia Rossio, fie de la statia Oriente. Ambele variante au un timp de aproximativ 40 de min. Pe urma, de la gara urmeaza sa iei autobuzul, in functie de obiectivul turistic la care vrei sa ajungi.

Pena Palace:

Este un castel romantic, foarte colorat, ce pare mare, insa cand il vizitezi vei vedea ca de fapt nu este chiar atat de mare. Se spune ca intr-o zi senina acesta poate fi vazut cu usurinta din Lisabona. Mi-a placut mult arhitectura lui si culorile folosite, insa in unele parti consider ca ar trebui restaurat, deoarece peretii erau foarte murdari.

Pretul de intrare costa 15 euro.

Castelo dos Mouros:

In traducere Castelul maurilor, este un obiectiv turistic ce dateaza din secolul al VIII-lea si este faimos pentru peisajele fantastice ce pot fi observate de pe zidurile sale.

Pretul de intrare costa 6 euro.

Quinta da Regaleira

Sau Pelesul Portugaliei, cum imi place mie sa ii spun pentru ca seamana foarte mult, este un alt obiectiv minunat din Sintra pe care nu trebuie sa il ratezi. Tot aici se afla si – The Initiation Wells.

Biletul de intrare a fost de 6 euro.

Ziua 4

In ziua a patra am vizitat obiectivele turistice din zona Belem si anume:

Mosteiro dos Jeronimo, Padrao dos Descobrimientos, Torre de Belem, Museo dos Coches si MAAT.

Aici nu mai stiu cat au fost biletele pentru ca ne-am cumparat Lisboa Card si majoritatea au avut intrarea gratuita.

-Mosteiro dos Jeronimo-

-Padrao dos Descobrimientos-

-Torre de Belem-

-Museo dos Coches-

-MAAT (Museu de Arte, Arquitetura e Tecnologia)-

Tot in Belem se afla si  si faimoasa locatie Pasteis de Belem unde se gasesc prajiturile Pastel de Nata, cele originale. Aceste prajituri se gasesc si in alte cofetarii sau supermarketuri, insa nu se compara cu acestea. Va spun asta pentru ca le-am incercat din mai multe locuri.

Va recomand sa le mancati calde, pentru un plus de savoare.

-Pasteis de Belem-

-Ascensor da Bica-

Pe seara am luat vaporasul pana in Cacilhas pentru a vedea cartierul Almada si statuia lui Iisus. De aici de la statuie se vede foarte frumos Lisabona si podul 25 aprilie, foarte asemanator cu cel din San Francisco.

Calatoria se face cu vaporasul peste fluviul Tejo si dureaza o jumatate de ora. Pretul biletului este de 3 euro de persoana, dus-intors.

Cum ajungi la statuia lui Iisus?

In mod normal cu autobuzul, insa in ziua cand am ajuns aici era o sarbatoare la ei si autobuzele nu mai circulau, asa ca am apelat pentru prima data la mijlocul de transport numit tuk-tuk. Calatoria ne-a costat 10 euro, insa a meritat banii pentru ca distanta de la terminalul fluvial si pana la statuia lui Iisus este destul de mare si ar fi fost dificil sa ajungem pe jos, drumul fiind complet in urcare.

In schimb, la intoarcere, fiind mai usoara coborarea, am decis sa o luam la pas ca sa cunoastem astfel cartirul si sa simtim vibe-ul lor, care este unul foarte vesel. Cred ca aceasta pozitivitate si energie a lor mi-a placut cel mai mult.

Ziua 5

Ultima zi am pastrat-o pentru obiectivele turistice din Lisabona ramase, precum Casa do Alentejo, Convento do Carmo, Ascensor da Bica si din nou Miradouro de Santa Luiza. Ne-am format obiceiul de a ne intoarce la un obiectiv turistic pe care l-am vazut in prima zi, pentru a incheia vacanta din locul in care am inceput-o.

-Casa do Alentejo-

-Convento do Carmo-

-Ascensor da Bica-

Miradouro de Santa Luiza-

Ultimul lucru pe care l-am facut inainte sa ne indreptam spre aeroport a fost sa luam cina la un restaurant cu muzica fado (de neratat in Lisabona).

Cu aceasta ocazie am sarbatorit ziua sotului meu cu un pahar de vin.

***

Alte obiective turistice pe care noi nu am reusit sa le vedem, dar le avem pe lista pentru data viitoare sunt:

Palatul Montserrat, Palatul din Queluz, National Pantheon, Bulevardul Libertatii, Podul Vasco da Gama, Palacio dos Marqueses da Fronteira, si cu siguranta si alte plaje, pentru ca se stie deja ca Portugalia este faimoasa pentru plajele ei minunate.

Cu toate acestea, cinci zile in Lisabona sunt suficiente pentru a vedea principalele obiective turistice si chiar sa faci si excursii de o zi, insa aceasta destinatie iti poate oferi mult mai mult. Prin urmare, daca te gandesti sa stai mai multe zile aici, nu vei regreta. Fie ca alegi mai multe excursii de o zi, fie ca petreci mai multe zile in oras, fie ca vrei sa vizitezi mai multe plaje sau mai multe orase din Portugalia, ai nenumarate optiuni si iti garantez ca te vei intoarce cu multe amintiri placute.